Welkom op mijn weblog. Ik zal hier berichtjes plaatsen omtrent mijn quilt-hobby en mijn gezin. Wat leuk dat je hier een kijkje komt nemen. Ik zou het heel erg leuk vinden als je een berichtje achter laat.

Welcome to my blog. I will tell you about my quilting hobby and my family. How nice of you to take a look here. I would like it very much if you leave a comment. Forgive me the mistakes I will undoubtedly make by translating the Dutch text in English.
Sorry, I have stopped translating the Dutch text.

zondag 1 november 2009

Bezoek aan Quilter's Home op Texel

Zaterdag ben ik met 9 collega-Lekprikkers  'effies' heen en weer geweest van Culemborg naar Texel. Een ritje van bijna 175 km heen en 's avonds weer terug. Om kwart over 8 vertrokken de auto's vanuit Culemborg en om half 11 stonden we bij de veerboot naar Texel. Het tochtje met de boot duurt maar eventjes en rond 11 uur waren we al bij Quilter's Home waar we hartelijk werden verwelkomd door Ineke. De meeste Lekprikkers kennen Ineke al zo'n 20 jaar, geloof ik. Voor mij was het de eerste kennismaking maar dat maakte helemaal niets uit; ik voelde me gelijk helemaal thuis. Maar ja, Ineke's winkel heet natuurlijk niet voor niets Quilter's Home.

Saturday I've been to Texel with 9 members of the Lekprikkers. A journey of 175 km! At a quarter past 8 we were on the road and about half past 10 we stood in line for the ferry to Texel. At 11 o'clock we arrived at Quilter's Home where Ineke warmly welcomed us. I believe, most of the members of the Lekprikkers know Ineke about 20 years. For me it was the first acquaintance; but that didn't matter at all, I felt right at home. Maybe that is why Inekes shop is called Quilter's Home!


Ineke had een leuk 'werkje' voor ons voorbereid. Want ja, niet alleen de mondjes maar ook de handjes moeten wat te doen hebben. We konden kiezen uit een pakketje met de stofjes die Ineke in het voorbeeld heeft gebruikt of een pakketjes met roosjesstofjes, zoals ikzelf heb uitgekozen.

Ineke had prepared a nice little project for us. Because not only the mouths but also the hands need something to do. We had a choice between a packet with the fabrics which Ineke used or a packet with fabrics with roses, which I chose.





 
Ik moest zelf ook maar eens op de foto.
And there had to be a photo of myself too.

Om een uur of 3 uur namen we afscheid van Ineke en gingen we nog even shoppen in Den Burg. Er werd vooral sokkenwol ingeslagen. Wordt de volgende bee een breibee in plaats van een quiltbee?? Om 5 uur namen we de boot weer terug naar het vasteland en in Den Helder zijn we lekker Chinees gaan eten. Daarna vertrokken we weer voor de 175 km lange autoreis terug naar Culemborg.
Ineke en Lekprikkers (vooral de chauffeuses), bedankt voor dit leuke gezellige dagje uit!

About 3 o'clock we said goodbye to Ineke and we went shopping in Den Burg. They mainly bought wool for knitting socks. Will the next meeting be a knitbee in stead of a quiltbee?  About 5 o'clock we took the ferry to the mainland and in Den Helder we ate delicious Chinees food. Then we left for the 175 km long car trip back to Culemborg.
Ineke and members of the Lekprikkers (especially the drivers), thanks very much for this nice pleasant day out!







Oproep aan Lekprikkers: laat eens een berichtje achter!

6 opmerkingen:

  1. zo te lezen was het een gezeligge dag. heb je ook nog wat leuks gekocht, of waren de quiltcentjes op?????

    ben benieuwd naar wat je gemaakt hebt, tot gauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig ziet het er uit. Ben benieuwd hoe je werkje is geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op de laatste foto links onderaan kun je zien hoe ver ik gekomen ben. Ik heb nog 2 lichte lapjes gekocht voor Aunt Millie's Garden.
    En ja het was supergezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Willeke,
    Regelmatig bezocht ik al je weblog, maar
    als Lekprikster zijnde lees ik nu uiteraard met extra belangstelling de berichtjes over onze activiteiten.
    Leuk om daarover te lezen en leuk om de foto's te zien. Je bent er maar druk mee.
    Ik ben benieuwd naar je volgende project!

    Groetjes,
    Liane

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Thank you for commenting on my blog, Butterfly Chirp. I love to make new friends!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijke winkel en dame daar in den Burg he naamgenoot?
    Ik kom er 2 maal per jaar voor een midweek.
    iedere keer weer genieten!

    Hartelijke groet,

    BeantwoordenVerwijderen