Welkom op mijn weblog. Ik zal hier berichtjes plaatsen omtrent mijn quilt-hobby en mijn gezin. Wat leuk dat je hier een kijkje komt nemen. Ik zou het heel erg leuk vinden als je een berichtje achter laat.

Welcome to my blog. I will tell you about my quilting hobby and my family. How nice of you to take a look here. I would like it very much if you leave a comment. Forgive me the mistakes I will undoubtedly make by translating the Dutch text in English.
Sorry, I have stopped translating the Dutch text.

zaterdag 27 februari 2010

Amsterdam

Donderdag ben ik met mijn 2 grote dochters een dagje naar Amsterdam geweest. Ik wilde heel graag eens kijken bij de quiltwinkels  Den Haan en Wagenmakers en Birdblocks.  DD1 wilde gaan kijken naar een galajurk en DD2 ging voor de gezelligheid mee en om ons de weg te wijzen want zij gaat regelmatig met een vriendin shoppen in Amsterdam.

Last Thursday  I had a great day in Amsterdam with my 2 daughters. I wanted to visit 2 quiltshops Den Haan en Wagenmakers and Birdblocks. DD1 wanted to look for an evening-gawn and DD2 went along for fun and to show us the way, she regularly goes shopping with a friend in Amsterdam.

Bij Birdblocks kocht ik nog wat felle kleurtjes voor de Aunt Millie's Garden Quilt. Om de juiste kleuren te kunnen kiezen had ik van al mijn AMG-lapjes een klein stukje afgeknipt en op een A-4tje geplakt. Verder kocht ik nog heel dun garen, hittebestendig mylar, naar lavendel geurend stijfsel en een kleurencirkel.

At Birdblocks I bought some FQ in bright colors matching the colors I use for the Aunt Millie's Garden Quilt. Furthermore I bought very thin thread, heatresistant mylar, spray-starch with lavender-fragrance and a colorselector.


DD waren ook zelf al in de bakken met lapjes gedoken. DD1 had nog een blauw lapje met roosjes uit de bak gevist. Vorig jaar heb ik een roosjessprei gemaakt voor DD2. Toen DD1 het eindresultaat zag, bedacht ze dat ook zij wel zo'n quilt wilde hebben. Eerdaags zal ik voor haar dus ook een roosjesquilt gaan maken.

DD's were also searching for nice fabrics. DD1 picked a dark blue with little roses. Last year I made a quilt with roses for DD2. When DD1 saw that quilt, she realized she also wanted to have a quilt. So one of these days I will have to make a quilt with roses for her too.


Vervolgens zijn we de winkel van Den Haan en Wagenmakers in gegaan. Hier keken we ons ogen uit hoor.  DD vonden beiden dat ik hier voortaan maar al mijn stofjes moest gaan kopen, al die mooie sitsen....zucht....prachtig ja, maar ook best prijzig. Ik heb toen maar gezegd dat ze voortaan hier mijn verjaardagscadeautjes mogen gaan kopen. Hier hebben we nog 2 rozenstofjes uitgezocht en een Sweet Box van Moda. In deze Sweet Box zitten 2 mini Honey-buns, Patisserie en Aviary en een patroontje om een toilettasje te maken. Van ieder rolletje kan zo'n toilettasje gemaakt worden. Bij het afrekenen kreeg ik bij de bon een mooi kaartje. Omdat de meiden dit kaartje zo mooi vonden, kregen ze allebei ook zo'n kaartje mee. Leuk hè.

The fabrics in the store of Den Haan en Wagenmakers are brilliant.  Both girls said that from now on I have to buy here all my fabrics. All those beautiful fabrics, dutch chintzes, so georgous but also expensive. I told them that they are now allowed to buy all my birthdaypresents here! 
We selected 2 fq with little roses and a Moda Sweet Box. In the Sweet Box are 2 mini Honeybuns, Patisserie and Aviary and a pattern for a treatbag. With the sales slip I received a nice card. Because the girls were fond of this little card also, they got one too. That is very nice, isn't it?
  
 



Daarna zijn we nog in tig kleding- en schoenenwinkels geweest. Bij de Zara kocht ik deze blouse van katoen met zijde. " 't Is net een lapje uit die mooie lapjeswinkel mama!"

Then we were in many clothing and footwear stores. At Zara's I bought this blouse made of cotton with silk."It is just like that lovely dutch fabric mama!"
En toen was het de hoogste tijd om de winkel met de galajurken op te zoeken. Gelukkig had ik bij het station een kaart van Amsterdam gekocht en konden we het redelijk snel vinden. DD1 heeft daar wel 5 schitterende jurken gepast. Geweldig zo mooi, de jurken én DD1! Het was verboden om foto's te maken dus ik moet jullie teleurstellen, geen plaatje. Toen we weer buiten liepen, zei ze, "mama, de jurken zijn prachtig, maar ik vind het toch veel leuker als je er eentje zelf maakt, net als voor DD2 vorig jaar".  Dus ik heb voorlopig nog wel wat te doen.

After that it was time to visit the shop with evening gowns. Luckily I bought a map of Amsterdam so we could find this shop fairly quick. DD1 tried out about 5 dresses. Very beautiful, the dresses ánd DD1. It was forbidden to take pictures, so I have to dissapoint you, no picture. When we walked back outside, she said, "Mom, the dresses are beautiful, but I think it is much more fun if you make one yourself, just like last year for DD2". So I will soon have much to do.

Vervolgens zijn we weer met de trein naar huis gegaan en hebben we met z'n drietjes pannenkoeken gebakken. Toen gingen de meiden nog naar de volleyballtraining en moeders ging met de benen omhoog (en de oogjes toe) op bank. Het was een hele leuke dag!

We went home  again by train and ate pancakes. The girls had to go to the volleyballtraining.  And me,  I sat down on the couch and closed my eyes. It was a fantastic day!

Fijn weekend.

Have a nice weekend.

7 opmerkingen:

  1. Wat een leuke dag hebben jullie erop zitten.
    Leuke aankopen in beide winkels.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie lapjes heb je gekocht, en dat bloesje is ook erg mooi.

    Fijn weekend,
    Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sounds like a perfect day to me as well. Nothing like fabric shopping with the girls. Now what is the bag with the fabric pieces in it? It looks very interesting.

    How lovely that your daughters like your homemade dresses still. I bet you make something very pretty for her.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Katrien: bedankt voor je bezoekje en reactie.
    @ Mup: dank voor de complimentjes
    @ Sarah: in the bag are little pieces of fabric I am using or want to use in the Aunt Mille Garden Quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo te lezen was het een heerlijk dagje Amsterdam! En toch geweldig dat DD1 liever een zelfgemaakte galajurk heeft.....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sounds like a lovely day with your girls and I like your purchases also.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Willeke, het klinkt alsof jullie het heel fijn gehad hebben. Je schreef op zo'n manier dat het net leek of me met jullie meemochten (smile). Fijne dag, met lief en de meisjes!

    BeantwoordenVerwijderen