Welkom op mijn weblog. Ik zal hier berichtjes plaatsen omtrent mijn quilt-hobby en mijn gezin. Wat leuk dat je hier een kijkje komt nemen. Ik zou het heel erg leuk vinden als je een berichtje achter laat.

Welcome to my blog. I will tell you about my quilting hobby and my family. How nice of you to take a look here. I would like it very much if you leave a comment. Forgive me the mistakes I will undoubtedly make by translating the Dutch text in English.
Sorry, I have stopped translating the Dutch text.

vrijdag 30 mei 2014

Mei-uitstapje 2014




Tja, ik geloof dat dit plaatje al genoeg zegt.. het mei-uitstapje met de Lekprikkers was weer een groot succes!

We gingen al vroeg op pad, richting Naaldwijk om quiltwinkel De Quilthoeve te bezoeken. Ik was er nog nooit geweest en keek er erg naar uit. Normaal gesproken is de Quilthoeve gesloten op woensdag, maar speciaal voor ons ging de winkel toch even open. We werden hartelijk ontvangen door Ingrid en Janine, die koffie en thee en een lekkere plak cake voor ons klaar hadden staan.
Wat een mooie winkel! We hebben dan ook even 'goed geshopt'. Ik had eigenlijk niet echt iets nodig, maar als ze mij in zo'n snoepwinkel loslaten, is er geen houden aan..


Wat fijn dat Ingrid en Janine het leuk hebben gevonden om speciaal voor ons de winkel open te stellen. Kijk maar op hun weblog.


Vanuit de Quilthoeve hoefden we maar een heel klein stukje te rijden naar het huis van Lekprikster T**.
T** is jaaaren geleden al verhuisd vanuit Culemborg naar Naaldwijk en komt dus al die tijd al maandelijks helemaal naar Culemborg rijden om de bijeenkomsten van de Lekprikkers bij te wonen. Nu gingen we eindelijk eens bij haar op bezoek. We kregen tomatensoep (gemaakt van lekkere tomaten uit het Westland) en wat we maar wilden drinken bij ons meegenomen lunchpakket.
Ook werd de thuiswinkel van T** bewonderd. Nog zo'n snoepdoos.. ; D ! Op donderdag houdt zij winkeltjesdag.

We moesten al snel weer door, want we werden verwacht bij Themapark De Westlandse Druif.                                                                          
Daar werden we ontvangen en rondgeleid door Bep. Ze vertelde ons alles over de historie van het Westland en de rol die de Westlandse druif daar in heeft gespeeld. Dit alles doorspekt met leuke persoonlijke anekdotes. Ook hebben we geleerd dat druiven met pit erg gezond zijn. In die pitten zitten met name de anti-oxidanten. Dus voortaan de buitenlandse druiven zonder pit links laten liggen in de winkel!
De druiven in de kassen worden onderhouden door zo'n 200 vrijwilligers. Een aantal was druk aan het krenten en liet ons graag zien hoe dat moet. Op de website zag ik dat je hiervoor ook een workshop kunt volgen. Dat geldt ook voor het snoeien van de druiven.
Later hoorde ik dat Bep bang was dat we de rondleiding te rommelig hadden gevonden, het was namelijk onverwacht nogal druk geworden. Nou Bep, geen zorgen hoor. We hebben genoten!
Ik vond het prachtig in de kassen en heb me voorgenomen eind van de zomer nog eens te gaan, als de volle druiventrossen in de druiventuin hangen.


We reden een toeristische route, langs de duinen (net de zee niet kunnen zien) en de afslag naar Engeland, tussen de kassen door, weer terug naar Naaldwijk. In een zonnige ruimte van De 3 Winckels, onder het genot van koffie en thee, kregen we een workshop van T**. We hebben kralen gemaakt van stof en vilt. Na een korte uitleg gingen we snel aan de slag. In de pakketjes zat meer dan genoeg materiaal voor een complete ketting, maar het is mij niet gelukt om een ketting compleet te krijgen. Ik vond het heel erg leuk om te doen.


Om de files te vermijden rijden we altijd pas na de avondspits weer huiswaarts. Vaak wordt er dan gewokt, maar dit keer konden we blijven waar we waren, in De 3 Winckels! We aten soep, gevolgd door wraps, luxe broodjes en salades en als toetje aardbeien met een zalige dressing. Het was allemaal heerlijk.



Ook dit jaar was er weer gezorgd voor een presentje voor de chauffeuses en was er een mooie fruitmand voor T** omdat zij dit jaar de organisatie van de dag helemaal op zich had genomen. Zoals onderling al gezegd: Het was een prachtige dag met een gouden randje! Bedankt!!





PS.. Ik vergat nog bijna te de snoepzak van dit jaar te laten zien. Ook deze keer had Mary daar weer voor gezorgd. Mary, bedankt!

7 opmerkingen:

  1. Ik had die dag geen foto's gemaakt, dus zit ik hier wel weer even heerlijk na te genieten met van die 'o ja' momentjes.
    Groetjes van imke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had die dag geen foto's gemaakt, dus zit ik hier wel weer even heerlijk na te genieten met van die 'o ja' momentjes.
    Groetjes van imke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke foto's! Het ziet er zeker uit als een dag met een gouden randje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke foto's en een mooie dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie foto's ! Het was weer een oergezellige dag ! Groetjes van Regina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om je verslag te lezen met de mooi gerangschikte foto's Willeke! Ik krijg weer zin om te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tjonge Willeke, wat een prachtige blog van ons uitstapje.
    Heerlijk om het weer te lezen en om al die mooie foto's nog eens te kunnen bekijken.
    Bedankt ... Truus.

    BeantwoordenVerwijderen