Welkom op mijn weblog. Ik zal hier berichtjes plaatsen omtrent mijn quilt-hobby en mijn gezin. Wat leuk dat je hier een kijkje komt nemen. Ik zou het heel erg leuk vinden als je een berichtje achter laat.

Welcome to my blog. I will tell you about my quilting hobby and my family. How nice of you to take a look here. I would like it very much if you leave a comment. Forgive me the mistakes I will undoubtedly make by translating the Dutch text in English.
Sorry, I have stopped translating the Dutch text.

dinsdag 17 mei 2011

OEQC 2011 - Sorry, ik loop achter.... Sorry I am late in publishing my stories.

Best of Show, detail
Vorige week was ik met Anita, Annelies en Trea in Veldhoven bij de OEQC. Het was die dag prachtig weer, maar daar hebben wij weinig van gemerkt binnen. Alhoewel, misschien was het hierdoor wel zo rustig. We konden alles goed bekijken en ook bij de meeste winkels konden rustig shoppen en met de eigenaren 'beppen'. Hierdoor kwamen we aan het eind van de dag toch weer tijd te kort. Toen we weer op weg naar huis waren, bedacht ik me, ooh, ik zou nog terug gaan naar die en die stand om dat en dat te kopen....

Last week I visited with my friends Anita, Annelies and Trea the OEQC in Veldhoven. It was not so crowded. We could take a good look at the quilts and most booths were not to crowded, so we could have a chat with the shop owners. But at the end of the day we were still running out of time. When we were on our way home, I thought, ooh, I would have gone back to different booths to buy this and that...

Het was weer een feest om al die prachtige quilts van dichtbij te kunnen bekijken. Er waren o.a. exposities van Baltimore Album Quilts,  quilts van Jaqueline de Jonge, en quilts van de mysterybom van de Quilterij uit Den Bosch.

It was a feast to admire all the beautiful quilts up close. There were exhibitions of Baltimore Album Quilts, quilts from Jacqueline de Jonge, and quilts from the mysterybom of Quilterij from Den Bosch.
Baltimore quilts

Be Colourful - Jaqueline de Jonge

Mystery quilts - De Quilterij


Vorig jaar hebben we schitterende quilts uit Hongarije bewonderd.  En kijk eens wat er dit jaar te koop was.

Last year we admired the beautiful quilts from Hungary. Look what was for sale this year.



Verder kocht ik nog tashengsels, houten knoopjes en een paar FQ. De FQ kocht ik bij een nieuwe quiltwinkel De Quilthoeve . Deze nieuwe winkel opent 12 mei, maar ze waren dus al met hun stand op de beurs. Slimme zet! De stand zag er prachtig uit met vooral stoffen van French General. We kregen ook nog een leuk blikje met spelden als presentje.

I also bought bag handles, wooden buttons and a pair of FQ. I bought the FQ in a new quiltshop 'de Quilthoeve'. This new store opens May 12, but they were already in their booth at the fair. Smart move! The booth looked great, with especially fabrics of French General. We received a nice tin with pins as a gift.


Bij Lynette Anderson heb ik 2 patroontjes gekocht. Deze mocht ik kopen als moederdagpresentje van mijn liefste Hubby.

At Lynette Andersons' booth I bought 2 patterns. These were my presents from dearest Hubby for Mothers day. 


Op moederdag kreeg ik ook nog een mooi boek van mijn dochters. Nu is het wel weer eens tijd om wat te gaan naaien, genoeg inspiratie!

And my daughters gave me this beautiful book on Mothers day. And now it is about time to do some sewing, enough inspiration!


3 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige foto's heb je gemaakt in Veldhoven. Helaas was ik niet in de gelegenheid om te gaan vanwege mijn werk en zo heb ik toch een klein beetje kunnen genieten van de tentoonstelling. Ik was erg benieuwd naar de mysterie quilts van de Quilterij omdat ik daar nu ook aan mee doe. Je hebt leuke aankopen gedaan. Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank voor je bezoekje! Ik vind de foto's die je maakt erg mooi. Overweldigend die tentoonstelling zeg, je zou haast zelf niet meer weten waar het eerst aan te beginnen;) Leuk om door de vorige berichtjes te 'lopen'en hoop dat je weer gauw kan doen met je armen waar je zin in hebt.
    Groetjes
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. That show must have been a feast for the eyes. Thank you for sharing.

    BeantwoordenVerwijderen