Welkom op mijn weblog. Ik zal hier berichtjes plaatsen omtrent mijn quilt-hobby en mijn gezin. Wat leuk dat je hier een kijkje komt nemen. Ik zou het heel erg leuk vinden als je een berichtje achter laat.

Welcome to my blog. I will tell you about my quilting hobby and my family. How nice of you to take a look here. I would like it very much if you leave a comment. Forgive me the mistakes I will undoubtedly make by translating the Dutch text in English.
Sorry, I have stopped translating the Dutch text.

zondag 22 augustus 2010

Een nieuw blok. A new block.

de boot in Griekenland
 Er is alweer een week voorbij. Wat gaat de tijd toch snel.. Vorige week maandagavond kwam DD2 weer terug van een weekje zeilen in Griekenland. Zij en haar vriendin hadden via internet een Nederlands echtpaar gevonden bij wie je een zeilvakantie in Griekenland kon boeken. Om daar te komen moesten ze natuurlijk ook nog een vliegticket boeken. Ze wilden daar niet te veel geld aan uitgeven en vonden een goedkope vlucht naar Athene vanaf het vliegveld Keulen/Bonn. Ze hadden echter niet in de gaten dat dat hier een heel eind vandaan is, met de auto zo'n 2,5 a 3 uur rijden. DH en ik vertrokken om 19.00 uur naar vliegveld Keulen en 's nacht om 01.30 konden we pas ons bed in kruipen. Wij blij dat de meiden gezond, vrolijk en bruin weer terug waren, maar we waren wel heel moe. De volgende ochtend moesten wij er ook weer op tijd uit om naar het werk te gaan; het heeft wel een paar dagen geduurd voordat we weer 'een beetje bij' waren.

Jump!
 And again a week has passed by, time flies. Last week Monday DD2 came back from a week sailing in Greece. She and her girlfriend  found on the internet a Dutch couple where you could book a sailing holiday in Greece. To get there, they had to book a plane ticket. They did not want to spend too much money and booked the cheapest flight they could find, from airport Cologne/Bonn to Athens. But they did not notice that Cologne (Köln) is a long way from here, a 2.5 to 3 hours drive. DH and I left at 19.00 to the airport Cologne and at 01.30 am we could crawl into our bed. We were glad that the girls were back, healthy, happy and brown, but we were very tired. The next morning DH en I had to get up early, because we had to go to work. It took us a few days to get over this short night sleep.


Om terug te komen op de titel van dit blogbericht....  ik ben er toch in geslaagd deze week een blok van de Aunt Millies Garden Quilt af te maken. En als je dan weer in die flow zit, wil je snel verder, dus heb ik ook al een begin gemaakt met het volgende blok.
To return to the title of this blog post ... This week I have managed to finish making another block of Aunt Millies Garden Quilt. And when you get into that flow, you want to continue, so I have  started to prepare the next block.

prep the next block
Nu ga ik lekker op de bank zitten met een mooi boek. Extreem Luid & Ongelooflijk Dichtbij van Jonathan Safran Foer. Voordat de vakantie begon, was ik er al in begonnen, maar toen moest het terug naar de bibliotheek. Nu ontdekte ik dat komende donderdag alweer de volgende bijeenkomst mijn leesclub is. Ik hoop maar dat ik het boek op tijd uit heb!

Now I am going to sit on the couch with a good book. Extremely Loud & Incredibly Close by Jonathan Safran Foer. Before the holidays began, I started reading, but then I had to return the book to the library. I discovered that next Thursday is the next meeting of my bookclub.  I hope I have finished reading the book on time!




PS:  I do my best to translate my text in good English. If I make big or strange mistakes, please tell me. I hope to learn!

3 opmerkingen:

  1. Het blok is weer prachtig! Een poosje terug heb ik op je blog voor het eerst kennis gemaakt met de Aunt Millies Garden Quilt. Ik vond de blokken zo mooi dat ik het patroon ook heb aangeschaft.

    Groetjes,
    Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hè, kinderen (grinnik) Je bloemen zijn mooi geworden. In het echt zijn ze nog mooier vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I think you do a wonderful job of translating your blog into English and I am glad you do it!!!

    The girls look like they had a great time, how fun.

    Love your AM block and it makes me want to get mine out and get busy on them again. Well I've only just started on one, but I think I need to do it over again as I wasn't happy with how it turned out.

    BeantwoordenVerwijderen