Welkom op mijn weblog. Ik zal hier berichtjes plaatsen omtrent mijn quilt-hobby en mijn gezin. Wat leuk dat je hier een kijkje komt nemen. Ik zou het heel erg leuk vinden als je een berichtje achter laat.

Welcome to my blog. I will tell you about my quilting hobby and my family. How nice of you to take a look here. I would like it very much if you leave a comment. Forgive me the mistakes I will undoubtedly make by translating the Dutch text in English.
Sorry, I have stopped translating the Dutch text.

dinsdag 20 april 2010

Liever katoen! I prefer cotton!


Kijk eens waar ik afgelopen week druk mee bezig ben geweest. Een jurk voor het schoolgala van DD1. Inmiddels zit de jurk bijna helemaal in elkaar. Wat een glibberstof, geef mij maar m'n patchwork-katoentjes hoor! Maar ja, als je het resultaat dan ziet, ben ik toch al wel tevreden. DD1 heeft de jurk aangepast en wil toch liever wat minder plooien op haar buik. Ze heeft wel gelijk. Maar dat betekent dat ik de hele rok weer los moet halen...

Look at what I have been busy with last week. A dress for the schoolprom of DD1. The dress is almost done. What a terrible fabric to work with. I prefer the patchwork-cotton! I am quite satisfied with the result so far. DD1 tried  the dress and she  prefers to have less ripples in the skirt. She is right. But that means I have to unfasten the skirt again.....

Werken aan deze jurk lukt me alleen bij daglicht. 's Avonds op de bank heb ik afgelopen week zitten haken. De granny squares! Ik ben mijn boekenkast in gedoken en heb in wat oude handwerk- en breiboeken naar patronen gezocht. Wat ben ik blij dat we die oude boeken niet hebben weggedaan.

I prefer to work by daylight on that dress so in the evenings I have been crocheting granny squares. I searched in my bookcase and found some old crafts and knitting pattern books. I am so glad we did not discarded this books.


Een tijdje geleden heb ik ook een poncho gebreid die ik nog niet heb laten zien. De poncho is gebreid van wol van Kaffe Fassett waarin het kleurverloop heel mooi is. Het kabelpatroon komt uit het Bruna brei- en haakboek.

A while ago I also knitted a poncho which I have not shown you yet. The poncho is knitted of Kaffe Fasset wool with a beautiful gradient. The cable pattern is from the Bruna-knitting and crochet book.


Zondag was het heel mooi weer en zijn we een stuk gaan lopen. Onderweg heb ik nog een paar mooie foto's gemaakt.

Last Sunday the weather was very nice and we went for a walk. On the way I took some nice pictures.


De boomgaarden komen in bloei. / The orchards start to bloom.





In onze stadsgrachten zwemt een paar zwarte zwanen en zo te zien komen er nog meer.
In our canals is a pair of black swans and so to see, even more to come.

3 opmerkingen:

  1. Geweldige foto's!
    Kun je mij vertellen hoe je het voor elkaar krijgt om zulke grote foto's te plaatsen? (zoals die granny's)
    Ik moet ze dan gaan uitrekken en dan worden ze zo onscherp :(

    Groetjes,
    Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Willeke you are so clever!! THat shawl is so pretty. The wool is amazing. And of course I LOVE your grannies! Lovely colours you have chosen too. Your books look great even if they old. But then granny squares are old too.

    I'm quite sure you'll have that dress looking just perfect in the end and she will certainly look like a princess. I hope she has a wonderful time at her dance.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog even volhouden hoor met de galajurk! Het zal vast heel mooi worden....

    BeantwoordenVerwijderen