Welkom op mijn weblog. Ik zal hier berichtjes plaatsen omtrent mijn quilt-hobby en mijn gezin. Wat leuk dat je hier een kijkje komt nemen. Ik zou het heel erg leuk vinden als je een berichtje achter laat.

Welcome to my blog. I will tell you about my quilting hobby and my family. How nice of you to take a look here. I would like it very much if you leave a comment. Forgive me the mistakes I will undoubtedly make by translating the Dutch text in English.
Sorry, I have stopped translating the Dutch text.

zaterdag 6 februari 2010

Lente? Spring?

En, zijn jullie ook sneeuwmoe? Na een paar dagen wat hogere temperaturen bloeit de toverhazelaar in de voortuin al. Van mij mag de lente komen hoor!

Are you also fed up with the snow? After a few days with a rise in temperature the witch hazel (hamamelis mollis) in the front garden already blooms. Spring may come!



Eigenlijk zat ik de laatste tijd een beetje in een dip. Er ging geen lapje door mijn vingers en breiwerk werd iedere keer weer uitgehaald.. Totdat ik op Dutch Blue de aankondiging van de Spring Swap zag. Na een tijdje dubben en aarzelen heb ik me opgegeven. Hartstikke spannend, het is de eerste Swap waar ik aan mee doe en ik heb er helemaal zin in. Ik heb nog mooie voorjaarsstof in mijn voorraad en ik ben gelijk wat kleine werkjes gaan uitproberen. Natuurlijk kan ik die nu hier niet laten zien, nou ja, een ietsie-pietsie klein stukje dan. Inmiddels ben ik aan de eigenlijke swap-surprise begonnen. Mijn swap-partner is Sarah en woont helemaal in Nieuw Zeeland!

Actually I was in a bit of a dip recently. No patchwork went through my fingers and some knit-work was unpicked again. Until I saw the announcement of Spring Surprise Swap on Dutch Blue. After some hesitating and doubting I signed up. It is the first time I participate in a swap. Very exciting! I do have some springfabric in my stash and tried out some little needlework. I can not show it here, but this is a very small part of a picture. Meanwhile I started working on the spring-gift for the swap. My swap-partner is Sarah who lives in New Zealand, on the other side of the world!

Vorige week was de 2e breiles bij Gijske. Nou meisjes, ik kan het nu hoor. 1 paar sokken is af. Deze sokken zijn nog niet perfect, Gijske zag zelfs op de foto van het vorige berichtje een foutje. Ik heb nog wat tips gekregen om het volgende sokkenpaar perfect uit te kunnen voeren dus dat gaat helemaal goed komen. Omdat in onze vriendenkring een meisjestweeling is geboren zal ik ook nog babyslofjes gaan breien!



Last week I went to the second sock-knit-tutorial at Gijske's. Well girls, I can knit socks now. I finished my first pair of socks. They are not perfect yet, Gijske even saw an error on the picture in my previous blogpost. She gave some tips so the next pair of socks will/can be perfect. Last week some friends of the family got girl twins, so I am going to knit baby booties too.


Vorige week is er ook gewerkt aan ons Droomdekentje. Imke heeft al diverse applicaties vastgenaaid, ik moet er nog een paar bij maken en opstrijken, dan kunnen we gaan sandwichen. Toen ik bij Imke was, zag ik een paar mooie borduurboeken. En natuurlijk kon ik het weer niet laten... eentje heb ik er besteld.... zo mooi... moet je kijken. De foto rechtsboven in de collage is het rommeltje naast me op de bank.

Last week I was working with Imke on our Dreamblanketquilt. She attached some applications to it and now I have to make some more applications and iron them on. When I was at Imke's I saw some beautiful embroidery-books. And yes - oops I did it again... I bought one... so beautiful....look. The picture at the top right in the collage is the mess on the couch next to me.



4 opmerkingen:

  1. That book looks amazing! The pictures are really different but so beautiful.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij ben je je dipje weer aardig te boven Willeke ;-))) Fijne week hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben benieuwd wat je voor sarah gaat maken??? En wat een mooie sokken...komen met dit weer goed van pas!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. jammer van onze quiltbee avond.... anders had ik je uit je dipje gezongen!!!!!!
    maar die sokken zien er geweldig uit, wie zijn/haar voeten zitten erin?????
    ik vind dat je goed bezig ben, ondanks je dipje...hahaha.... moet je nagaan als je op dreef ben!
    de groeten uit een wit Rhenoy.

    BeantwoordenVerwijderen