Welkom op mijn weblog. Ik zal hier berichtjes plaatsen omtrent mijn quilt-hobby en mijn gezin. Wat leuk dat je hier een kijkje komt nemen. Ik zou het heel erg leuk vinden als je een berichtje achter laat.

Welcome to my blog. I will tell you about my quilting hobby and my family. How nice of you to take a look here. I would like it very much if you leave a comment. Forgive me the mistakes I will undoubtedly make by translating the Dutch text in English.
Sorry, I have stopped translating the Dutch text.

vrijdag 3 juli 2009

Warm!



Het was hier de afgelopen week nogal warm. Zelfs heet, vonden wij. Onze tuin ligt pal op het Zuiden waardoor het 's ochtends nog wel uit te houden was, maar 's middags werd het echt te heet. Vooral voor DH niet zo handig met zijn been in het gips. We konden er dus helaas niet op uit om koelte te zoeken. We hebben hierdoor al wel genoten van de tuin. Er viel heel wat te zien en ik ben met het fototoestel in de weer geweest. Als ik mooie foto's op mijn blog wil plaatsen is het wel zo handig als ik weet hoe al die knopjes werken!

Dit zijn foto's van de hortensia die in een ruime week tijd verkleurde van groen/rose naar rose. De kleur wordt in de loop van de zomer steeds dieper zodat de bloemen uiteindelijk diep roserood zijn en mooi gedroogd kunnen worden.














In mijn vorige berichtje meldde ik dat er in de loop van de week jonge Bourkeparkieten zouden uitvliegen. Er zijn er inmiddels 3 uitgevlogen. Eéntje zit er nog in het nestblok en wordt gelukkig ook nog door de pop gevoerd.
















En heb ik me ook nog met quilten bezig gehouden?? Ja hoor! Niet dat ik veel gedaan heb maar afgelopen woensdag kwam eerst quiltvriendin Yvonne (weblog Handige Handjes) langs. De ochtend was veel te snel voorbij. 's Avonds was het mijn beurt om de dames van quiltgroepje De Quiltbengels te ontvangen. Ook die avond vloog voorbij. We hebben altijd zo veel te vertellen en te laten zien. Tussendoor ben ik wel verder gegaan met de stitchery van de Wish Quilt.

Willeke






The past week the weather was very warm. Our backyard lies on the south so it becomes very hot in the afternoon. We couldn't go out searching for some coolness because DH's foot is in plaster. We did enjoy our garden. I have been experimenting with our camera. When I want to publish beautiful photo's on my blog, I have to know what all the buttons on our camera are for!

The color of the flowers of this hydrangea changed in 1,5 week time from green/rose in to rose. At the end of the summer the color of the flowers will be deep red and the flowers can be used to dry.

Last week I told you that we hoped to have a few young Bourke-parakeets by the end of this week. Three youngsters have already left the breeding unit. One is still in there and the mother is still feeding it!

Did I do some quilting this week? Not very much. Last wednesday first quiltfriend Yvonne came to visit. The morning passed much too fast. That evening it was my turn to welcome the members of our little quiltingclub Quiltbengels. That evening passed too fast also. We always have so much to tell and to show.
So I've just worked on the stitchery of the Wish Quilt.

Willeke

3 opmerkingen:

  1. Hoi Willeke, van quilten komt inderdaad weinig op zo'n avond, maar van kletsen des te meer.......
    quiltbengel Creanita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, die stitcheries....helpt het..in de warmte om met kerst bezig te zijn?????

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Willeke,

    Ik was even bij je op visite. Wat een leuke web-log heb je! Sterkte voor je man, gelukkig is het niet zo warm meer. Groetjes, Tineke.

    BeantwoordenVerwijderen